6 nyttiga saker jag gör varje dag

För ett tag sedan listade jag sex nyttiga saker jag äter varje dag. Men i sann uppåtanda listar jag härmed nyttiga aktiviteter jag gör varje dag. Jag tycker nämligen att jag mest ligger på balkongen och ser om serier på Netflix. Men nej, det är inte ens sant! Här är sex nyttiga saker jag gör exakt varje dag:
 
 
1. Promenerar utomhus.
Jag promenerar 20 minuter varje dag. Frisk luft och motion är nämligen en av de mediciner jag ordinerades i samband med mitt utmattningssyndrom.
 
2. Äter frukost
I hela min uppväxt hoppade jag över frukosten. Det gick bara inte, inte ens hotellfrukost gick ner. Men sedan flyttade jag till Jokkmokk 2013 och började mitt första heltidsjobb. Frukost blev viktigare för att orka, och efter ett par veckors ättvång så började hungern kicka in. Nu äter jag frukost varje dag!
 
3. Skriver dagbok
I den här bloggen syns bara fragment av mitt liv. Den är klart personlig, det hoppas jag att ni också tycker, men privatlivet är privat av ett skäl och någonstans måste jag få ner det. Så jag har skrivit dagbok i mina Paperstyle-böcker år ut och år in. Det är verkligen nyttigt.

4. Dricker vatten
Sedan jag började använda lifesum dricker jag mer vatten än vanligt och jag har aktiverat påminnelser, så mobilen plingar till när jag ska dricka igen. 

5. Pussas och kramas
Varje dag visar jag närhet till min make, min bästis, min syrra, mina föräldrar eller hunden. Jag är otroligt taktil och beröring är väldigt naturligt för mig. Jag har svårt att inte röra människor jag tycker om. 

6. Minst en återhämtningsaktivitet
Jag blir fortfarande trött av normala saker. Tvåstegstankar kan vara överväldigande. Jag har därför en målarbok, en stickning, flera avslappningsövningar och monoton kendama att ägna mig åt.
 
 
 Vilka nyttiga saker gör du varje dag?
Träna, Träning | |
#1 - Tove:

Bra tips!!

#2 - elin:

Rolig läsning<3

#3 - Dixi Wonderland:

Jag har inte kunnat pussa Johan på snart en vecka då han varit sjuk :( Känns hemskt! När han blir frisk blir det pusskalas :D

#4 - Mia Forsberg:

Så kul att läsa detta, ser många likheter med mig :) Jag försöker också promenera dagligen och om det inte blir av så försöker jag ju i alla fall gymma. Föredrar styrketräning framför promenader och annan cardio, känns som att jag får bort mer ångest och jobbiga tankar när jag lyfter vikter :)

Vad kul att du blev peppad på veckan av att läsa mitt inlägg i måndags! Alltid kul när det man skriver uppskattas av andra :D <3

Åh fy det lät tungt med telefonsamtalen :( Jag vet själv hur det är, ringa hit och dit och prata om sjukskrivningen, sjukpenning osv osv, det tar verkligen på krafterna. Jag blir ju inte sjukskriven längre än till 30/6 pga idiotläkaren.. så jag var i torsdags och skrev in mig på AF och fick massa infoblad och blankett till A-kassan att fylla i. Har tagit mig en hel vecka nu att gå igenom papprena, fyllt i blanketten halvt och fått ringa samtal hit och dit för att få arbetsgivarintyg osv. Snacka om att ta på krafterna, helt slut av allt även fast jag delat upp det på 6 dagar nu.. och så vill de att jag ska ut i arbete, galet!

Hoppas du får en fin onsdag kära du! <3

#5 - Norahsmamma:

Härligt och bra lista!

#6 - shazi:

riktigt bra tips må jag säga

#7 - J:

Skönt med promenad!

#8 - Josse:

Åh kul att läsa! Jag älskar att starta dagen med en promenad allt känns så mycket bättre då :)

#9 - Bella:

Så bra jobbat med frukosten! Sitter på precis samma problem som du tidigare gjorde, alltså fy, jag hatar frukost haha.

Svar: Men det var inte enkelt, så tack så mycket för peppen :D
Ljuva Julia

#10 - Flisan:

Kul att läsa :D

#11 - Heléna:

Wow - vi har visst rätt så mycket gemensamt (förutom att vi även följer samma bloggar) :D Det enda jag inte gör av dina punkter är att skriva dagbok. Jag använder också Lifesum och har påminnelse både på vatten, frukt och grönsaker och är jättestolt när jag får hoppande glada frukter och grönsaker som visar att jag har nått dagens mål... hahahaaa.. Ja lite barnslig måste man ju få vara och glädjas över småsaker :D Använder Lifesum för att få rätt balans mellan kolhydrater, fett och proteiner och tycker Lifesum är riktigt smidig :D Har även kopplat den till Fitbit så jag har koll på hur mycket jag promenerar. Mina återhämtningsaktiviteter är främst att pyssla med mina blommor här hemma, jag slöspelar på Royalgames.com och spelar främst olika kortspel och strategispel för att koppla bort vardagen (barnsligt roligt dessutom) och så slötittar jag på olika serier på Netflix (just nu är det Modern Family och Orange is the new black) Kram fina du <333

#12 - Carro:

Härliga nyttiga saker! :)

#13 - Johanna:

Vilken fin lista! Jag som själv drabbats måste också tänka på mycket som kroppen behöver varje dag.

#14 - Biggeros:

Det låter verkligen som nyttiga aktiviteter. Att skriva dagbok är både nyttigt att få skriva av sig var dag dessutom kan man gå tillbaka i dagboken för att kolla in exakt vad man gjorde just den dagen. Att gå och dricka massvis med vatten är livsviktigt för mig. Ha det bra/ kram

#15 - MARIA:

och dem sma nyttiga saker man gor varje dag, gor som stor forandring i ens vardag. eller hur?

Svar: absolut :)
Ljuva Julia

#16 - Netti Starby:

Jag dricker mycket vatten och promenerar varje dag! :-D Kramis

#17 - Boel:

Bra inlägg!

Sv: Ja det var jag som tipsade om Little Mix först tror jag haha :)

#18 - Erika:

Vilka bra saker :) Jag går också på promenad, med vovven. Frukost alltid också, tycker nästan det är bästa måltiden på hela dagen ^^

#19 - sarah :

aaa sant man får leta mera här i stan

#20 - Celine:

Så fint inlägg! Gör också typ allt det här haha :)

#21 - Alice:

Vilka härliga grejer! ^^ Själv dricker jag mycket vatten och äter ordentligt, speciellt frukost, haha, skulle inte klara mig utan det! Sedan försöker jag även hinna träna ordentligt och göra mina ansiktsrutiner och sådant ordentligt typ, gärna öppna en bok med och kanske skriva lite kreativt, det älskar jag! ^^

Sv: Hihi, ja, det var av dig jag fick inspirationen! ^^<3

#22 - ISA:

Men duktiga du! Börjar fundera över vad JAG gör för nyttiga saker.. dricker vatten och promenerar. Det är väl alltid något? ;)

#23 - Amanda:

Så roliga tips :)

#24 - Julia Wisniewska:

Så härligt att läsa allt det där, själv är jag så onyttig som det bara går att vara haha!

#25 - MALIN:

Jag måste också börja promenera utomhus.... Det är ju helt underbart! Kram

#26 - Asylmamma:

Jag borde bli bättre på att dricka vatten, men annars så tror jag att jag är rätt så nyttig! Jag äter också frukost nuförtiden, försöker se till att få tillräckligt med sömn trots småbarn men det jag tror är viktigast för mig för att jag ska må bra är att jag anstränger mig mycket varje dag för att inte bli stressad och att ta allt med ett lugn. När det går bra så mår jag verkligen så mycket bättre 👍🏻

#27 - Daniella:

jag har börjat äta vitaminer!! det är väl nyttigt antar jag haha

Svar: Det är väl jättebra av dig :D
Ljuva Julia

Kommentera här
Upp